آخرین اخبار
کد مطلب: 80135
اين همه کلمات قلمبه براي اعلام ورشکستگي مدعيان اصلاحات؟!/ «غيرت ديني» و همکاري با بابک زنجاني!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1677

به گزارش سلام لردگان


*کيهان


دويچه وله :تابوشکني روحاني دستاوردي براي ايران نداشت

 «يک سال مذاکرات هسته‌اي با وجود شکستن تابوي مذاکره با آمريکا، دستاوردي اندک و چشم‌اندازي ناروشن براي دولت روحاني داشته است.»وب‌سايت دويچه وله که سال گذشته از جمله رسانه‌هاي بيگانه ترويج کننده مذاکره با آمريکا بود و اين مذاکره را به عنوان در باغ سبز گشايش اقتصادي مطرح کرد، اکنون در تحليلي مي‌نويسد مذاکرات حاوي نتيجه در خوري نبوده است.دويچه وله مي‌نويسد: گام‌هاي نخست دولت روحاني در سياست خارجي با هدف خارج ساختن پرونده هسته‌اي ايران از بن‌بست، شجاعانه و تا حدودي سريع بود. دولت روحاني در نخستين ماه‌هاي فعاليت‌اش توانست بزرگترين تابوي سياست خارجي جمهوري اسلامي را بشکند و تماس و گفت‌وگوي مستقيم با مقام‌هاي ارشد آمريکا را از خط قرمزهاي نظام اسلامي خارج سازد. اين تماس و گفت‌وگوها، به ويژه گفت‌وگوي تلفني اوباما و روحاني و به دنبال آن ديدار و گفت‌وگوي وزيران امور خارجه دو کشور، راه پيشرفت سريع مذاکرات هسته‌اي را باز کرد و پس از مدت نسبتاً کوتاهي به امضاي قرارداد موسوم به «برنامه اقدام مشترک» در ژنو انجاميد.

اين رسانه آلماني ادامه مي‌دهد: تماس تلفني حسن روحاني و باراک اوباما روز جمعه (5 مهر 1392/ 27 سپتامبر 2013) در زمان حضور روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل انجام گرفت. اين تماس و پيش از آن ديدار دوجانبه جان‌کري و جواد ظريف بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي جهان داشت، زيرا اين نخستين ديدار و تماس علني و رسمي مقام‌هاي ارشد دو کشور از سال 1979 بود و خبرگزاري رويترز از آن به عنوان «تماس تاريخي روحاني و اوباما» ياد کرد. اما در ايران روزنامه کيهان گفت‌وگوي تلفني رؤساي جمهور دو کشور را «تأسف‌بارترين» قسمت از سفر به نيويورک دانست. کيهان در شماره 7 مهر 1392 خود در تيتر نخست نوشت «امتياز نقد داديم وعده‌هاي نسيه گرفتيم».
دويچه وله تصريح مي‌کند: مذاکرات هسته‌اي آن طور که دولت روحاني انتظار داشت در مدت زمان شش ماهه تعيين شده، به امضاي توافق‌نامه جامع منجر نشد. در اين ميان مهمتر از هر چيز، چشم‌انداز ناروشن اين مذاکرات است. تمديد چهار ماهه «برنامه اقدام مشترک» مذاکرات را از بن‌بست و شکست خارج کرد، با اين حال آينده مذاکرات و دستيابي به توافق جامع همچنان ناروشن و مبهم است.

ايشان کجا يادگاري نگاشته که حالا شوکه است؟!

مهدي هاشمي مي‌گويد پس از مراجعه به دادگاه و بازتاب رسانه‌اي آن فهميده که با چه دستگاه اطلاعاتي طرف است.وي که با اتهامات عديده اقتصادي و امنيتي نظير پولشويي، زد و بند، نقش‌آفريني در آشوب‌افکني 88 و... روبروست، پس از حضور در دادگاه در فيس‌بوک نوشت: از دادگاه که بيرون آمدم پشت کامپيوتر نشستم تا خبرهاي مربوط به خودم را بخوانم. صادقانه مي‌گويم تا پيش از اين تصور مي‌کردم خود و خانواده‌ام با رسانه‌هايي مواجه هستيم که به لحاظ فکري تفاوت‌هايي با ما دارند و به همين دليل خبرهايشان عليه ماست. امروز که مطالب چند خبرگزاري و سايت وابسته به نهادهايي که همه مي‌دانيد کجاست، را خواندم به اين نکته پي بردم که اينها رسانه‌ نيستند. بله! ما با يک دستگاه عريض و طويل اطلاعاتي مواجه هستيم که رسانه‌ مکتوب، اينترنتي و تصويري هم دارد.همزمان، برخي رسانه‌هاي زنجيره‌اي تلاش کرده‌اند رسيدگي به تخلفات عديده مهدي هاشمي را اقدام عليه آقاي هاشمي رفسنجاني جلوه دهند حال آن که آقاي هاشمي پيش از اين تصريح کرده با رسيدگي قضايي به اتهام پسرش مخالف نيست.

اما اشاره مهدي هاشمي به غافلگيري در برابر دستگاه اطلاعاتي از آن جهت قابل تأمل است که وي به هنگام نقش‌آفريني در فتنه 88 يا پولشويي و تخلفات عديده اقتصادي تصور نمي‌کرد روزي در  محکمه حاضر شود و با اسناد تخلفات و خيانت‌هاي خود روبرو شود. وي به همين اعتبار در خارج کشور اظهارات مفصلي در تماس تلفني با نيک آهنگ کوثر - که زماني او را به عنوان سرپرست سايت بهينه‌سازي مصرف سوخت گماشته و بودجه کلاني در اختيارش گذاشته بود - عليه نظام داشته و صراحتا از نقش خود در آشوب‌افکني و فتنه‌انگيزي خبر داده است. همچنين برخي همکاران وي در پولشويي نظير حمزه کرمي، رازهاي مهمي درباره تخلفات اقتصادي مهدي هاشمي فاش کرده‌اند و بنابراين اسباب رسوايي وي فراتر از صرف رصدهاي اطلاعاتي است. در حقيقت بي‌پروايي‌هاي مهدي هاشمي در قانون‌شکني، اکنون به طور آشکار گريبان وي را گرفته است.

اين همه کلمات قلمبه براي اعلام ورشکستگي مدعيان اصلاحات؟!

همزمان با سردرگمي چندساله اصلاح‌طلبان، مشاور رئيس‌جمهور در دولت اصلاحات خواستار «نواصلاح‌طلبي» شد.محمدرضا تاجيک در مصاحبه با روزنامه آرمان بي‌آنکه به آشفتگي‌هاي افراطيون مدعي اصلاحات از سال‌هاي 82-83 به ويژه پس از آشوب‌طلبي ناکامي 88 اشاره کند، ضمن استخدام کلماتي گنگ و قلمبه‌سلمبه مي‌گويد: نواصلاح‌گرايي همان اصلاح‌گرايي است اما با زبان و بيان شرايط و زمانه خود.بي‌ترديد «ما»ي اصلاح‌طلب با هويت اصلاحي ‌زاده نشده، بلکه اين «ما» در فرآيندهاي زيستن خويش دائم در حال خلق شدن يا به تعبير مولانا، «نو نو شدن» است. سخن امروز من اين است که تاريخ اکنون اين «ما» دستخوش کمبود دهشتناک همين «نو نو شدن» است. ‌
وي در ادامه مي‌گويد: «نواصلاح‌طلبي مرزها و فاصله‌هاي صوري و شکلي ميان سنت و مدرن و پست‌مدرن را فرو مي‌ريزد و جايي در جغرافياي مشترک آنان که با ارزش‌ها و هنجارها و فرهنگ بومي ايراني سازگار است، مي‌ايستد. به بيان يگر، نواصلاح‌طلبي نه عبور از سنت را ممکن و مطلوب مي‌داند، نه بي‌اعتنايي به مدرنيته و پست‌مدرنيته را، و نه مسحور و محصور يکي از اينان شدن و زيست جهان خود بدان سپردن، نواصلاح‌گرايي با حفظ فاصله انتقادي خود نسبت به اين سه، تلاش مي‌کند دفتري فراسوي اين دفاتر بگشايد و در آن انشاء و ديکته خود بنويسد.

رئيس مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري در دولت اصلاحات همچنين در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: استراتژي نواصلاح‌گرايي واساختي ‌deconstructive  است و نه بن‌فکني راديکال ‌dislocative. بنابراين، نواصلاح طلبي در مواجهه‌اش با اصلاح‌طلبي، نه بر طريقت «فصل» که بر شريعت «وصل» و نه بر ايده «انقطاع» که بر آموزه «امتداد» اصرار دارد. بي‌ترديد، اصلاح‌طلبي پروژه و پروسه ناتمام جامعه ما است، لذا عبور از آن به سادگي ممکن و ميسور نيست، همان‌گونه که توقف منفعلانه در آن پسنديده و پذيرفته نيست. چنانچه مي‌خواهيم اصلاح طلبي همچون جريان و بازيگري موثر در تاريخ اکنون ايفاي نقشي فعال و پيشتاز و نه انفعالي و پستاز داشته باشد، بايد هدف خود را انتزاعي روشن (به طور نسبي) از شرايط متحول کنوني و فهم تغييراتي که در اطراف‌مان رخ مي‌دهند - به ويژه درک اين واقعيت تاريخي که ما در مرحله کنش تاريخي متفاوتي نسبت به گذشتگان خود قرار داريم- قرار دهيم.

تاجيک ادامه مي‌دهد: نواصلاح‌گرايي در واقع تئوري سوژه و يا تئوري راهنماي عمل سوژه است. نواصلاح‌طلبي به آدميان به مثابه ابژه‌هاي تشکيلاتي خود نمي‌نگرد، بلکه بر آن است تا بستري براي تولد سوژه (فاعل شناسا، و کسي که به تعبير رانسير بتواند به جاي خود، با زبان خود و براي خود سخن بگويد) فراهم آورد. نواصلاح‌طلبي مکان، يا به تعبير بورديو، ميدان حضور و تبديل به زنجيره هم‌ارزي شدن «خودهاي اکسپرسيونيستي» يا «خودتاکيدگر»ي است، که با حفظ تشخص و تمايز و تفرد خود، به حکم آگاهي و خودآگاهي جمع و جمعيت مي‌شوند.
روزنامه اعتماد در يادداشتي ذيل اين مصاحبه نوشت: اصلاح‌طلبان تا ندانند، «که» هستند و ندانند «چه» کرده‌اند، هرگز نخواهند دانست که «کجا» بايد بروند و بر اين اساس مانيفست اصلاح طلبي، کتابي قطور با صفحاتي سفيد و بدون نقشه راهي باقي خواهد ماند.

اعتماد مي‌افزايد: اصلاح‌طلبان با بهره‌بري از تئوري «بازگشت به نقطه صفر تاريخي» ميشل فوکو قصد عزيمت به نقطه صفر اصلاحات را کرده‌اند تا با ايستادن در اين نقطه، يک بار ديگر پاسخي براي اين پرسش‌ها بيابند که: 1- جنبش اصلاحات چگونه شکل گرفت؟ 2- کارهاي ناکرده و اشتباهات اصلاح‌طلبان چه بوده است؟ 3- تندروي‌ها و کندروي‌ها چه بوده و چه آثاري در تضعيف جنبش داشته است؟ 4- عوامل دروني و بيروني سقوط اصلاح‌طلبي چه بود.اعتماد اذعان کرده است: اصلاح‌طلبان فاقد گفتمان منسجم و حاوي تشتت هستند،  مقبوليت اجتماعي گذشته را از دست داده‌اند و حتي پس از دراختيار گرفتن فرمان ماشين دولت از سوي حسن روحاني مصايب بسياري دارند.

آشنا: خاتمي توان اجرايي نداشت روحاني بايد 20 سال پيش رئيس‌جمهور مي‌شد

مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور مي‌گويد روحاني بايد از 20 سال پيش به جاي هاشمي و خاتمي رئيس‌جمهور مي‌شد و او بهاري بود که 20 سال پشت زمستان ماند.حسام‌الدين آشنا در مصاحبه با تارنيوز ضمن تصريح بر اينکه سال 76 به خاتمي رأي نداده بود، گفت: بار جمهوري اسلامي سنگين‌تر از توان اجرايي خاتمي بود. ناطق‌نوري را هم رئيس‌مجلس خوبي مي‌دانستم نه رئيس‌جمهور خوب (البته) آقاي ناطق قدرت اجرايي بالايي نسبت به آقاي خاتمي داشتند.وي در ادامه با بيان اينکه «من و سعيد جليلي و ديگر فارغ‌التحصيلان دانشگاه امام صادق اشتراکات بنيادين داريم» درباره دليل اين شباهت مي‌گويد: پيوند با اسلام و انقلاب اسلامي، پيوند با امام و رهبري، توجه به ارزش‌هاي انقلابي و توان اقدام در روش‌هاي غيربوروکراتيک و تقدم اخلاق بر سياست.

 آشنا همچنين گفت: من به ستاد ]در زمان رقابت‌هاي انتخاباتي روحاني[  اعتقاد نداشتم و براي مشورت به منزل او مي‌رفتم و نه ستاد انتخاباتي.وي در ادامه درباره روحاني گفت: من مي‌فهميدم که يک فردي ظرفيت خيلي بالايي را براي مسئوليت‌پذيري داشته است و همانطور که آن فيلم اول ايشان اسم‌گذاري شد «اين بهاري است که در پشت زمستان مانده است» از نظر ما يک بهاري بود که پشت زمستان مانده بود. زمستان هم يک مقدار زيادي طولاني شده بود. (خبرنگار: زمستان 8 ساله منظورتان است؟)  نه. واقعيت اين است که براي من 16 سال يا بين 12 تا 16 سال بود. جرات مي‌کنم بگويم 20 سال. روحاني سال 72 مي‌توانست رئيس‌جمهور شود.آشنا افزود: اما از نظر من آقاي دکتر روحاني از سال 72 مي‌توانست مسئوليت کشور را برعهده گيرد. يعني آقاي روحاني در دوره دوم آقاي هاشمي مي‌توانست رئيس‌جمهور شود.

اظهارات مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور از آن جهت قابل تأمل است که برخي اصلاح‌طلبان و کارگزاراني‌ها اصرار دارند رئيس‌جمهور را در حاشيه و سايه‌ هاشمي رفسنجاني يا خاتمي تعريف کنند اما برخي اخبار موثق حاکي از انزجار رئيس‌جمهور نسبت به القائات افراطيون کارگزاراني و اصلاح‌طلب است. به همين دليل نيز او شعار اعتدال را پيش کشيد و برخي مشاورين وي از مکتب نياوران سخن گفتند.

*ايران

جدال رسانه اي با مهدي هاشمي

خبر اول اين که وکيل مهدي هاشمي اعلام کرد از رسانه‌هايي که همزمان با دادگاه موکلش با هدف تأثير بر روند دادرسي در رسانه‌ها جو‌سازي کرده‌اند، شکايت خواهد کرد. «وحيد ابوالعمالي» به ايلنا گفت که از سايت‌هاي خبري جهان نيوز (وابسته به عليرضا زاکاني نماينده مجلس) و مشرق(هواداران دولت قبل) به اتهام افترا و نشر اکاذيب شکايت مي‌کند. اشاره او به انتشار اخباري بود که همزمان با آغاز دادگاه تحت عنوان «ناگفته ها» در برخي رسانه‌ها منتشر شد و اتهامات ريز و درشتي را متوجه مهدي هاشمي کرد. مهدي هاشمي روز شنبه بعد از پايان دادگاهش در فيسبوک خود به تحرکات رسانه‌ها عليه خود اشاره کرد و نوشت: «از دادگاه که بيرون آمدم پشت رايانه نشستم تا خبرهاي مربوط به خودم را بخوانم. صادقانه مي‌گويم تا پيش از اين تصور مي‌کردم خود و خانواده‌ام با رسانه‌هايي مواجه هستيم که به لحاظ فکري تفاوت‌هايي با ما دارند و به همين دليل خبرهايشان عليه ماست. امروز که مطالب چند خبرگزاري و سايت وابسته به نهادهايي که همه مي‌دانيد کجاست، خواندم به اين نکته پي بردم که اينها رسانه نيستند. بله! ما با يک دستگاه عريض و طويل اطلاعاتي مواجه هستيم که رسانه مکتوب، اينترنتي و تصويري هم دارد. وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ‌الله وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاکِرِين...

رسانه‌هاي حامي دولت قبل و منتسب به جبهه پايداري که اين شايعات را به صورت گسترده پوشش دادند در واکنش به تهديد وکيل هاشمي از طرح شکايت عليه خود اظهار خوشحالي کردند. چرا که به نوشته اين رسانه‌ها فرصت براي «افشاگري» بيشتر فراهم خواهد شد. اما روزنامه جمهوري اسلامي از زاويه‌اي ديگر به موضوع نگريست. اين روزنامه در شماره ديروز خود با اشاره به فضاسازي رسانه‌هاي حامي دولت قبل درباره اين دادگاه، خواستار توجه آنان به پرونده رئيس دولت قبل و معاون اولش شد و پرسيد: « چرا احمدي‌نژاد حاضر نشد به دادگاه برود؟ راستي از حکم معاون اول احمدي‌نژاد چه خبر؟»

«غيرت ديني» و همکاري با بابک زنجاني!

خبر ديگر اين که رئيس کميته محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران در واکنش به دفاع قاليباف از طرح تفکيک جنسيتي در شهرداري تهران به دليل «غيرت ديني» گفت: همکاري شهرداري تهران با فردي همانند بابک زنجاني و خيلي مسائل ديگر است که غيرت ديني را به خطر مي‌اندازد. به گزارش انتخاب «محمد حقاني» درباره دفاع قاليباف از جداسازي زنان در شهرداري تهران به دليل آنچه غيرت ديني ذکرشده است، گفت: به عنوان عضو شوراي شهر تهران تصور چنين اظهاراتي را نداشتم و نمي‌دانم شايد طرح اين مسائل سياسي باشد. وي افزود: اگرچه آقاي قاليباف در نطق خود در نماز جمعه اينطور گفته‌اند اما بايد بگويم که در مناطق و سازمان‌هاي شهرداري اين اتفاق به آن صورت نيفتاده است.حقاني با اشاره به اين‌که همکاري شهرداري تهران با فردي مانند بابک زنجاني غيرت ديني را به خطر مي‌اندازد، افزود: به عنوان يک مسلمان، ايراني و مسئول بايد غيرت ديني را در تمامي ابعاد داشته باشيم. بابک زنجاني در پرونده ايران زمين با شهرداري تهران همکاري داشت.

سؤالي که 20:30 نپرسيد

دست آخراينکه برنامه تلويزيوني  20:30 نامه رئيس دولت قبل به رئيس بانک مرکزي را پخش کرد. نامه‌اي که به اعتقاد ناظران تلاش هواداران دولت قبل براي احياي رئيس دولت قبل است. ماجرا از اين قرار است که چند ماه پيش فهرستي از تخلفات مالي منتسب به دولت قبل منتشر شد که همان موقع از سوي نهادهاي مسئول تکذيب شد. اما دفتر رئيس دولت قبل بعد از چند ماه به رئيس بانک مرکزي نامه نوشت و خواستار افشاي اسامي متخلفان شد. 20:30 سؤال نکرد که هدف از اين نامه‌نگاري چيست؟ اگر بنا به اطلاع‌رساني باشد که علي‌الحساب بابک زنجاني و معاون اول رئيس دولت قبل هستند! 20:30 تا به حال درباره پرونده اين افراد اطلاع‌رساني کرده است؟


*جمهوري اسلامي


* كمك‌هاي نظامي و پولي دولت آمريكا به رژيم صهيونيستي براي انجام جنايات بيشتر عليه مردم غزه، دولتمردان اين رژيم غاصب و كودك كش را چنان جسور كرده كه احساس طلبكاري مي‌كنند. سفير رژيم صهيونيستي در واشنگتن ديروز گفت: ما مراقب غيرنظاميان در غزه هستيم و از اين بابت بايد از ما تشكر شود. وي افزود: "ارتش اسرائيل شايسته دريافت جايزه نوبل است!" سفير رژيم صهيونيستي در واشنگتن درحالي با اين گستاخي سخن مي‌گويد كه طبق آمارهاي مجامع بين‌المللي طي 28 روز گذشته 400 كودك خردسال در غزه توسط ارتش صهيونيستي به شهادت رسيده‌اند. كنگره آمريكا جمعه شب با درخواست اوباما براي كمك دويست و بيست و هشت ميليون دلاري به رژيم صهيونيستي موافقت كرد و دولت آمريكا نيز علاوه بر اينكه انبار مهمات خود در فلسطين اشغالي را در اختيار ارتش رژيم صهيونيستي قرار داده، محموله‌هاي نظامي زيادي نيز از طريق دريا و با عبور از كانال سوئز براي اين رژيم ارسال كرده است.

* الشرق الاوسط با انتشار گزارش فاش شده‌اي از اجلاس كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي نوشت: تاكنون 497 سرباز و 113 افسر اسرائيلي در جنگ غزه كشته و 789 سرباز و 362 افسر زخمي شده‌اند. براساس همين گزارش 311 سرباز اسرائيلي نيز به منظور فرار از جنگ به خودشان شليك كرده‌اند.

* المانيتور نوشت: اكثر جنبش‌هاي جهادي سلفي علاقه‌اي به دخالت در منازعه اسرائيل و فلسطين ندارند. آن‌ها در مقابل به دنبال رويارويي‌هاي خونين و حملات انتحاري عليه دولت‌هاي مسلمان هستند. اين روزنامه آلماني افزوده است: گروه تروريستي القاعده اين روند را چندين دهه است كه دنبال مي‌كند، اكنون داعش نيز پا جاي پاي القاعده گذاشته و درحال جنگ در عراق و سوريه است تا از اين طريق به گفته خود اين مناطق را "تطهير" كند. در شرايط فعلي گروه تروريستي داعش مردم زيردست خود را براي مقابله با حملات اسرائيل در غزه بسيج نمي‌كند. درمورد علت اين امر، يكي از سلفي‌هاي طرفدار آن‌ها در توئيت خود نوشته است: "حماس كافر است و آنچه انجام مي‌دهد جهاد محسوب نمي‌شود، بلكه دفاع از دموكراسي است كه ما با آن مخالفيم." در طول جنگ فعلي در غزه، تعدادي از اعضاي داعش، پرچم فلسطين را سوزانده‌اند؛ چرا كه آن را نماد افول جهان اسلامي مي‌دانند! در ظاهر دكترين سلفي‌ها، دنياي اسلام بايد در قالب يك كشور يا همان خلافت اسلامي متحد شود كه داعش اخيراً تشكيل آن را اعلام كرد!

*قدس

خوانند‌‌‌گي رئيس پارلمان اکواد‌ور براي غزه

جهان: رئيس پارلمان اکواد‌ور که خانم 31 ساله است، با اجراي عمومي يک قطعه آواز خواني، به حمايت از مرد‌‌‌م غزه پرد‌‌‌اخت.

آخرين وضعيت شکايت ازسفارت انگليس

مشرق: نوروزي مد‌‌‌يرکل حقوقي شهرد‌‌‌اري تهران د‌‌‌ر پاسخ به پرسشي د‌‌‌ر خصوص آخرين وضعيت شکايت شهرد‌‌‌اري تهران از سفارت انگليس گفت: اين شکايت همچنان د‌‌‌ر حال پيگيري است، هرچند‌‌‌ بخشي از شکايت منجر به حکم و خلع يد‌‌‌ شد‌‌‌ه، باقي پروند‌‌‌ه د‌‌‌ر حال رسيد‌‌‌گي است .

گذاشتن شرط سني غيرعقلاني است

ايلنا: ابوالحسن نواب عضو جامعه روحانيت مبارز، تحرکات اخير برخي سياسيون براي طرح شرط سني براي رياست مجلس خبرگان رهبري را ناد‌‌‌رست و غيرعقلاني د‌‌‌انست و اظهار د‌‌‌اشت: اين کار صحيح نيست.

آماد‌‌‌ه‌سازي قطعه «حب الحسين(ع)»

مهر: محمد‌‌‌ علي کريمخاني خوانند‌‌‌ه و مد‌‌‌اح اهل بيت(ع) از اجراي صلوات خاصه امام رضا(ع) د‌‌‌ر د‌‌‌ستگاه سه گاه د‌‌‌ر مراسم اختتاميه جشنواره امام رضا (ع) و نيز آماد‌‌‌ه سازي قطعه آوازي «حب الحسين(ع)» براي پخش از شبکه اول سيما خبر د‌‌‌اد‌‌‌.

اعتراض هنرمند‌‌‌ان اسراييلي به کشتار غزه

جهان: د‌‌‌امنه اعتراضهاي مرد‌‌‌مي به کشتار مرد‌‌‌م غزه به سرزمينهاي اشغالي هم کشيد‌‌‌ه شد‌‌‌ه و هنرمند‌‌‌ان اسراييلي د‌‌‌ر صف مقد‌‌‌م اين اعتراض قرار د‌‌‌ارند‌‌‌.

حمايت د‌وباره نصرا... از غزه

ايسنا: د‌بيرکل حزب ا... لبنان د‌ر د‌يد‌ار با رهبر جريان المرد‌ه با اعلام حمايت از مقاومت فلسطين بر لزوم حمايت از وحد‌ت عراق نيز تأکيد‌ کرد‌.

تحصيل اتباع خارجي د‌ر ايران، رايگان شد‌

ايرنا: با پيگيريهاي نهاد‌ رياست جمهوري، وزارت آموزش و پرورش د‌ر سال جد‌يد‌ تحصيلي از د‌انش آموزان اتباع خارجي مقيم ايران، وجهي بابت ثبت نام د‌ر مد‌ارس اخذ نخواهد‌ کرد‌. حد‌ود‌ 80 د‌رصد‌ د‌انش آموزان خارجي د‌ر ايران، مهاجران افغان هستند‌.

فرار اسراييلي‌ها از طريق مصر

شبکه خبر: د‌ولت مصر که گذرگاه رفح د‌ر مرز غزه را همچنان بسته نگاه د‌اشته است، فرود‌گاههاي خود‌ را به روي هزاران نفر از صهيونيستها براي فرار از اوضاع ناامن سرزمينهاي اشغالي باز نگاه د‌اشته است.

د‌اعش 2 شهر را از کرد‌‌ها گرفت

فرارو: تروريستهاي د‌اعش د‌ر عراق شهر کوچک زمار د‌ر شمال غرب اين کشور و د‌و ميد‌ان نفتي اطراف آن را بعد‌ از نبرد‌ با نيروهاي پيشمرگ کرد‌ به تصرف خود‌ د‌ر آورد‌ند‌. همچنين گزارش شد‌ه که نيروهاي د‌اعش شهر ايزد‌ي نشين «سنجار»» د‌ر استان موصل را تصرف کرد‌.

د‌اعش و سد‌ موصل

شفاف: يک منبع د‌ر شهر موصل به خبرگزاري السومريه نيوز گفت که نيروهاي د‌اعش به طور کامل بد‌ون د‌رگيري با پيشمرگهاي کرد‌، کنترل سد‌ موصل رابد‌ست گرفتند‌.


سنگ‌تمام عربستان براي مرد‌م غزه
 

جهان: يک شهروند‌ فلسطيني ساکن «غزه» از کمک عربستان سعود‌ي به مرد‌م غزه رونمايي کرد‌. «احمد‌ النجار ابوعايش» د‌ر صفحه شخصي‌اش د‌ر سايت فيس بوک، عکسي از «کفن مد‌رن» اهد‌ايي يک مؤسسه د‌ر عربستان سعود‌ي را به اشتراک گذاشته و نوشته است:«الحمد‌...، خد‌ا را شکر... بالاخره کمک اعراب به غزه رسيد‌... ا... اکبر: براد‌ران عرب به غزه حياتي‎ترين و مهمترين کمک را کرد‌ه‎اند‌: يک مجموعه کامل از کفنهاي مُد‌رن! خد‌ا تمام شماها را نابود‌ کند‌! اميد‌وارم، فرزند‌ان و تمام خانواد‌ه‎تان مورد‌ حمله وحشيانه‎ترين سگها قرار گيرند‌ و اميد‌وارم هيچ مد‌افعي ند‌اشته باشند‌! کفنهاي مد‌رن؟! مرد‌ن؟! لعنت بر شما اي حرام زاد‌گان!»

منبع. باشگاه خبرنگاران جوان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس